zaterdag 10 december 2011

# 18 Library Thing

Dit viel me alles mee. Ik heb van enkele "23dingen bloggers" begrepen dat "Libary Thing" niet hun ding was. Ik was dus op z'n zachtst gezegd enigzins benieuwd. Ik heb eerst ingelogd op het "23dingen" account, om vervolgens de melding te krijgen dat op een gratis account maximaal 200 titels toegevoegd konden worden. Meer toevoegen? Dan betalen! Ja, Ja. Dus uitgelogd en maar een eigen account aangemaakt.

Ik heb geloof ik zo'n 8 titels toegevoegd, en toen was ik voor het moment door mijn inspiratie heen. De meeste titels waren geen probleem, die werden herkend. Enkele titels waren alleen via de oorspronkelijke (engelse) titel te vinden. O ja, 1 (nederlandstalige) titel was niet terug te vinden. Vreemd, het leek mij een gangbaar boek. Maar ik kijk er later wel 's naar wat er mee aan de hand is.
Ik vind L.T. wel grappig, maar ik weet nog niet of ik er echt mee verder ga. Even over nadenken. Ik zag dat over sommige van "mijn" boeken werd gediscusseerd, over andere minder.

Is dit iets voor bibliotheken? En voor hun klanten? Misschien. Maar ik denk dat een boekenblog o.i.d. binnen een bibliotheekwebsite voor de bibliotheekgebruiker leuker is.

1 opmerking: