vrijdag 9 december 2011

# 14 Chatten of I.M.

Dit sla ik over, als jullie het niet erg vinden ... Ik ben er al verschillende jaren bekend mee. Al zeker zo'n 5 jaar geleden hebben we (de collega's van de back-office werkgroep van bibliotheek Alkmaar) naar aanleiding van een studiedag bij Probiblio een MSN account gemaakt, om dit binnen de bibliotheek bij een kleine groep uit te proberen. "Hebben we er binnen Bibliotheek Alkmaar er wat aan, moeten we het aanbieden aan de klant?"

Er was destijds met name bij scholieren veel vraag naar en bibliotheken hadden MSN "en masse" afgeschermd. Een enkele keer bleek MSN handig te zijn, maar hebben we destijds niet veel gebruik gemaakt van MSN, ondanks dat we ons dagelijks aanmeldden. We grepen steeds terug op e-mail.

Een aantal jaren later kwam Al@din met een chatfunctie voor het publiek. Dat is ook nooit echt van de grond gekomen. Het zit denk ik, gewoon niet in ons, als bibliotheekmedewerker. Ik vraag me ook af of chatten niet inmiddels opgevolgd is door Twitter...

1 opmerking: